Maandag 29 juli

1 augustus 2013 - Blankenburg, Duitsland

Gisteren een rustdag, en ook echt een rustdag in een mooi pension, vanmorgen na een heerlijk ontbijt vertrokken.
We zijn
an de route af gegaan en wat hoger gaan fietsen om de sterke hellingen een beetje te mijden, moet je wel goed uitkijken want voor dat je weet ga je richting de snelweg en ons voertuig heeft maar 2 wielen ....jammmmerrrrrrr nou....
De route van vandaag was Goslar-Oker-Harlingerode-Bettingerode-Eckertal-Stapelburg-Ilsenburg-Drubeck-Darlingrode-Wernigerode-Benzingerode-Heimburgen eindpunt Blankenburg (Harz).
Naar de Info voor een pension, was die verplaatst, moesten we weer een pukkel op, en die hadden we vadaag nog niet gezien..
Om je heen zie nog veel echt armmoeding Oost Duitsland in de straten en dan staat daar op eens en heel net pension tussen, net de omgekeerde wereld, buiten regent het nu pijpestelen en de wifi doet het niet dus bedtijd, mijn verhaal word morgen verstuurd.
Welterusten allemaal...Reyertje.

Dinsdag 30 juli
Om 8uur een heerlijk ontbijt, om 9uur vertrokken bij goed fietsweer richting Thale, om de sterke stijgingen te ontwijken nog even via de provinciale wegen via Thale naar Nienstedt-Gernrode-Ballenstedt naar Ersmleben, wind in de rug, heerlijk om te fietsen.
In Ermsleben hebben we de R1 route weer opgepakt en over Oost Duitse karrensporen en hele smalle fietspaden, en prachtige natuur gefietst.
Ook het armoedige platte land gezien met kasseien wegen, de billen hebben het goed te verduren gehad op sommige stukken.
In Reinstedt en Hoym waren veel slechte wegen en smalle paadjes maar wel erg mooi.
Gatersleben fietsen langs de Concordia See , vandaar naar Schadeleben, we hadden goede benen fietsten we nog 15 km.over landwegen naar Stabfurt.Daar was een brug afgesloten en moesten we omrijden, en de route weer ziem te vinden, door de stad heen nelanden we in Hahenerxleben.
We slapen vannacht in een echt kasteel en hebben er heerlijk gegeten.
Ik zit nog even te schrijven in de torenkamer en de wind loeid buiten.
De deuren klapperen spookachtig.
Morgen horen jullie of de meisjes goed geslapen hebben. Welterusten...

Woensdag 31 juli,
Jammer..weer geen wi fi, maar toch een reis verhaal.
Na het ontbijt, na de stortbui om 9 uur vertrokken uit kasteel Hohenerxleben richting Dessau, door heel natuur.
Een ree stak over 5 meter voor mijn fiets, valken boven ons hoofd, te mooi om waar te zijn.
Ook armoedige dorpen met kasseien wegen, bijna niet over te fietsen, en in Nederland maar klagen dat het zoslecht gaat, iwe moeten ons schamen, want ondanks de crisis klagen we met brood in onze mond.
Het hoge water hebben we ook gezien, we fietsten op een dijkje en een meter hoger zagen we de restanten van hoge watrr in de bomen hangen, de dijk had ook behoorlijk wat schade geleden, en houten bruggen waren gerepareerd rond Dessau.
Om je heen zag je de ravage nog, nu de rit nog .
Hohenerxleben-Lobitz, prachtig oude paden wwaar zo ridddrs uit de struiken konden komen.-Neugattersleben-Nieburg, proviand voor de dag ingeslagen- Bernburg-vandaar door veel natuurlijk landschap en oude dorpen naar Kothen gereden., koffie met gebak en geld uit de muur, want zonder kom je niet ver.
Via heel piepklein dorpjes naar Dessau gereden.
Een wil ik er nog noemen Reppichau, de nuren van de huizen waren veel beschilderd van taferelen van Luther.
Dessau ... wat waren de straten daar slecht en ook nog een Juncker (vliegtuig uit de oorlog) langs de straat gezien.
Het was inmiddels het inmiddels half 6 en nog geen slaapplaats, mede door behulp van de bevolking vonden we om half 8 een pension in Vockerode, voorbij Dessau.
Dat was onze dag van vandaag, slaap lekker en tot morgen maar weer...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frederieke linthorst:
    3 augustus 2013
    hallo lieve fietsers, wat heerlijk om weer wat te lezen en als het goed is zijn jullie nu in Berlijn of bijna ??? Ik geniet trouwens van jullie verhalen, merk opnieuw dat jullie vanaf de fiets de omgeving op dezelfde manier ontdekken als wat wij deden alleen zien jullie wel veel meer wild. Maar ook het wel/niet bereikbaar zijn van WIFI is herkenbaar Wij moesten regelmatig betalen voor het gebruik maken van WIFI en ben benieuwd hoe dat dat bij jullie gaat. Inmiddels ben ik weer aardig terug in het normale leven, maar helemaal terug nog niet vooral als ik jullie verhalen lees. Geniet ervan. Frederieke